top of page
"וַיֶּעְתַּר יִצְחָק לַה' לְנֹכַח אִשְׁתּוֹ"
הבן איש חי על המייחד את תפילת הצדיקים”, לה יתרון מעל תפילות בני אדם, עד שהיא מהפכת את מידת “רגזנות” למידת “רחמנות”
"וְאַשְׁבִּיעֲךָ בַּה' אֱלֹהֵי הַשָּׁמַיִם וֵאלֹהֵי הָאָרֶץ"
פרופ' ישעיהו ליבוביץ על כל התארים החוזרים ונשנים בברכות ובתפילה, שאינם מתייחסים באמת לשם-יתברך
"וַיִּהְיוּ... שְׁנֵי חַיֵּי שָׂרָה"
הבן איש חי על התהיה בהתחלה הזכיר את השנים בלשון יחיד: 'מאה שנה ועשרים שנה', אך שוב הוא מזכירו בלשון רבים: 'ושבע שנים'.
"וְאַבְרָהָם זָקֵן בָּא בַּיָּמִים"
פרופ' ישעיהו ליבוביץ על הקשר בין אברהם לשרה "ואברהם ושרה זקנים באים בימים" שהוא הקשר בין כל אדם לאשתו
"וַיִּקַּח הָעֶבֶד עֲשָׂרָה גְמַלִּים מִגְּמַלֵּי אֲדֹנָיו וַיֵּלֶךְ... וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ"
הבן איש חי על אליעזר שלקח גמלים "מִגְּמַלֵּי אֲדֹנָיו", וכי שייך להעלות שלקח גמלים אחרים? ועל אריכות לשון "וַיָּקָם"
"וַיִּשְׁקֹל אַבְרָהָם לְעֶפְרֹן אֶת הַכֶּסֶף"
כלי יקר על אופיו של עפרון דרך כתיבתו "לְעֶפְרֹן", חסר וי"ו
bottom of page